2013-11-18

Jedziemy na Boernerowo

Najprościej wsiąść w tramwaj numer 20 i pojechać do pętli. Boernerowo miało - zdaje się - zadatki na miasto-ogród. Zaplanowano to osiedle już przed II wojną światową z inicjatywy Ignacego Boernera i do 1935 roku powstało tam ok.300 domków. Osiedle to było, można by rzec, zaczątkiem Bemowa. W latach 50-tych włączono ów teren do Warszawy. Za miastami-ogrodami i dzielnicami willowymi nie przepadam, ale skoro już byłem, to co miałem nie cyknąć paru zdjęć?












Share this post
  • Share to Facebook
  • Share to Twitter
  • Share to Google+
  • Share to Stumble Upon
  • Share to Evernote
  • Share to Blogger
  • Share to Email
  • Share to Yahoo Messenger
  • More...

6 komentarze

  1. Nopacz, a ja wręcz przeciwpołożnie, bo choć dzieciństwo spędziłem na klasycznym, prawie 'studyjnym' podwórku kamienicznym, to zawsze do wujostwa na Boernerowo lubiłem jeździć. I do dziś zresztą lubię (wujostwo i okolice). Fajnie tam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wszystkie dzielnice willowe mi pasują, ale ta i owszem bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo malownicza jest trasa tramwajowa, którą dojedziemy na Boernerowo. Jako ciekawostkę chciałem dodać, że to właśnie od tych torów rozpoczęto przekuwanie torów w Warszawie na 1435 mm w 1945 roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ciekawostka warta zainteresowania.

      Usuń
  4. Boernerowo to szczególne miejsce na mapie Bemowa. Miejmy nadzieję, że nie zabudują Boernerowa apartamentowcami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze mogą pieprznąć osiedle niskich apartamentowców, ogrodzić drutem kolczastym i nazwać na chama "Boernerowo Park".

      Usuń

:) :-) :)) =)) :( :-( :(( :d :-d @-) :p :o :>) (o) [-( :-? (p) :-s (m) 8-) :-t :-b b-( :-# =p~ :-$ (b) (f) x-) (k) (h) (c) cheer

 
© 2013 - Bemowo
Designed by Blog Thiet Ke
Posts RSSComments RSS
Back to top